Le TGV japonais. Train à grande vitesse.
La japana rapida trajno.
fr: nouveau
eo: nova
jp: shin
fr: large
eo: larĝa
jp: kan
fr: la ligne
eo: la linio
jp: sen
Note technique: les trains japonais roulent sur des rails de 1.00m de large. Le Shin Kan Sen roule sur des rails de 1.44m d'écartement. D'où son nom.
Teknika noto: la japanaj trajnoj veturas sur reloj larĝaj je 1.00m. Shin Kan Sen veturas sur reloj larĝaj je 1.44m. El tiu fakto ĝia nomo.
Ce train est remarquable par plusieurs aspects.
Sa beauté, il a une gueule fantastique.
Sa ponctualité, elle est incroyable et imbattable.
La fréquence de ses courses : 10 à l’heure dans chaque sens pour le trajet Tokyo-Hakata (Kyushu).
Sa rapidité : il court à 280km/h
Son confort : on se croit dans le lit d’un hôtel cinq étoiles. On peut tourner les sièges. Il y a bien sûr un mini-bar.
Sur la ligne Tokaido et Sanyo (Tokyo à Hakata), il y a trois types de trains :
Le plus rapide (il s’arrête moins) : le NOZOMI.
Le moyen (il s’arrête un peu plus) : le HIKARI
Le « lent » (il s’arrête un peu plus encore) : le KODAMA
La ligne du nord s’appelle Tohoku (Tokyo à Hachinohe). La construction se poursuit vers l’extrême nord de Honshu. Ouverture prévue en 2010.
Lors d’un arrêt, le train reste une minute en gare. Mais sur son parcours, un arrêt le retarde de cinq minutes car il faut compter la décélération et l’accélération.
Tiu trajno estas rimarkinda laŭ pluraj aspektoj.
Ĝia beleco, ĝi havas elstaran formon.
Ĝia akurateco, ĝi estas nekredebla kaj nevenkebla.
La ofteco de ĝiaj veturadoj: po 10 en unu horo en ĉiu direkto por la linio Tokyo-Hakata (Kyushu).
Ĝia rapideco: ĝi veturas je 280km/h
Ĝia komforto : oni kredas, ke oni kuŝas en lito de kvinstela hotelo. Oni povas turni la seĝojn. Kompreneble estas mini-trinkejo, kiu iras en la vagonoj.
Sur la linio Tokaido kaj Sanyo (Tokyo ĝis Hakata) estas tri trajntipoj :
La plej rapida (ĝi haltas ne multe) : NOZOMI
La mezrapida (ĝi haltas iom pli) : HIKARI
La « malrapida » (ĝi haltas ankoraŭ iom pli) : KODAMA
La norda linio nomiĝas Tohoku (Tokyo ĝis Hachinohe). La konstruado daŭras al la tutfina norda parto de Honshu. Oni antaùvidas la malfermon en la jaro 2010.
Dum halto la trajno staras dum unu minuto en stacidomo. Sed dum la veturado tio signifas tempoperdon de kvin minutoj, ĉar oni devas ankaŭ konsideri la malrapidigon kaj la rapidigon.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire